Get Adobe Flash player

12 marca –Światowy Dzień Matematyki

Marzeniem wielu uczniów jest dzień bez matematyki. Ale czy rzeczywiście można się odciąć od matematyki? Każdy przedmiot, który mamy  w zasięgu wzroku ma jakiś kształt i  można go nazwać  albo opisać za pomocą określonych własności. Nie zawsze to robimy, tak jak nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że mówimy prozą. Warto  jednak spojrzeć na świat przez matematyczne okulary i ogromnie się zdziwić, ile jest jej wokół nas. Matematyka to specyficzny język, którym można bardzo dokładnie opisać otaczającą nas rzeczywistość.

 Dostrzeganie figur geometrycznych w wytworach przyrody i obiektach stworzonych przez człowieka może się okazać fascynującym sposobem postrzegania tego wszystkiego, co nas otacza.

Udowodnili to uczniowie klas szóstych, którzy przygotowali prace projektowe ukazujące obecność „królowej nauk” w najbliższym otoczeniu. Na plakatach wskazali, że matematykę w figurach i bryłach geometrycznych mamy w domu, w szkole, na podwórku, na ulicy, w mieście i na wsi, w ogrodzie szkolnym, w parku, w świecie roślin, w kształtach kamieni, słowem – wszędzie.

Prace uczniów  zaprezentowane zostały 12 marca  na szkolnej wystawie zatytułowanej „Zobaczyć matematykę”.  Datę wybrano nie przypadkowo, ponieważ tego dnia obchodzony jest Światowy Dzień Matematyki zapoczątkowany przez organizację “World Education Games” w 2007 roku. W Polsce pierwsze obchody Dnia Matematyki odbyły się 12 marca 2014 roku z inicjatywy Stowarzyszenia Doskonalenia i Rozwoju 4improv.

Wystawa prac projektowych szóstoklasistów  przygotowana pod kierunkiem  nauczycielki D. Herman wzbudziła duże zainteresowanie oglądających. Stała się jednocześnie pierwszym przedsięwzięciem w ramach tegorocznych obchodów Roku Matematyki.