Get Adobe Flash player

Laboratorium myslenia

12 października 2011 - „Laboratorium  myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce”

W dniu 12.10.2011r. uczniowie klasy I LO poddani byli badaniu pt. „Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce” – w ramach Projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny).

Badanie to realizowane jest po raz pierwszy w naszym kraju i stawia za cel całościową diagnozę umiejętności uczniów z przedmiotów przyrodniczych – biologii, chemii, fizyki i geografii. Jest ono realizowane tuż przed wprowadzeniem nowego egzaminu gimnazjalnego w 2012 roku, który po raz pierwszy będzie zawierał odrębną część przyrodniczą.


Badanie jest przedsięwzięciem wieloletnim, przeprowadzane przez kilka kolejnych lat będzie stanowiło wsparcie dla tworzenia narzędzi dydaktycznych ( zadania, ćwiczenia, scenariusze zajęć, opisy dobrych praktyk), które będą służyć kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności złożonych uczniów, tak, aby wszyscy uczniowie – pod opieką nauczycieli – mogli dobrze przygotować się do nowego egzaminu gimnazjalnego.

 Projekt badawczy „Laboratorium myślenia” realizowany jest przez Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) z Warszawy – Pracownię Przedmiotów Przyrodniczych.

W badaniach „Laboratorium myślenia” weźmie udział w tym roku szkolnym ok. 7200 uczniów ze 180 wybranych losowo szkół z całej Polski. Wśród wylosowanych szkół znalazła się również nasza szkoła.
Cieszymy się, że poprzez udział w badaniu będziemy mogli pomóc przyszłym gimnazjalistom w przygotowaniach do egzaminu z przedmiotów przyrodniczych.